Behöver du bättre självförtroende? - läs nedan!


  • Sluta fokusera på det du inte gillar hos dig själv. Tänk inte negativa tankar om dig själv eller din förmåga som tex: Det är ingen ide för det här fixar jag aldrig. Det här kommer aldrig att gå. Eller "jag hatar mitt utseende". Jag så fet och ful. Hur skulle du reagera om dina kompisar sa så om sig själva? Förmodligen skulle du inte tycka som dem.
  • Undvik ”energitjuvar”. Till exempel kan det vara personer i din omgivning som genom saker de säger eller hur de uppför sig mot dig får dig att känna dig dålig och deppig. UMGÅS INTE MED SÅNA PERSONER. Eller försök berätta för dem hur du känner dig när de säger som de gör eller uppför sig som de gör. Jag har alltid sagt att man kan inte se ner på en person pga hur de ser ut men däremot pga hur de uppför sig.

  • Många väntar med inköp tills de känner sig mer nöjda med sig själva. De tänker tex köpa de där jeansen när de gått ner några kilo. GÖR INTE DET! Köp de kläder du vill ha nu. Vänta inte utan skaffa de kläder som du vill ha och i den storlek du har nu. Då känner du dig både gladare och mer självsäker.
  • Ta åt dig av den positiva kritik du får och positiva kommentarer. Det är lätt att ta åt sig av negativa kommentarer. Gör inte det om inte det är konstruktiv kritik som du kan ha nytta av. "You know when your famous when people you dont know or never have met “hates” you"


  • Sluta upp med att jämföra dig med andra. Det kommer alltid finnas någon som är snyggare, smalare, intelligentare och roligare än vad du är. Fråga dig i stället vad det spelar för roll.Uppmuntra istället dig själv med att tänka på de saker du är bra på, bara du tänker efter lite så kommer du säkert på en massa saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0