Boktips - 'Expert på att rodna'

När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon också en ny bror, Jerker, spännande, snygg, ''en sextontaggare'', säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det ska vara? Livet på landet med en ny familj är inte så enkelt alltid, fastän hon får en nästan alldeles egen häst; att komma ny till en klass med färdiga hierarkier och okända regler sätter Natalie på hårda prov ...

Utdrag ur boken:
-Vad är det Pinochet? Har du svalt hjärnan, eller?
Mirre och Suss har kommit gående utan att hon lagt märke till dem.
- Va? Nej. Jag menar, jag kom just på att jag glömt nåt hemma.
- Otur för dig då, sägger Suss kyligt. Vad har du glömt? En handbok i fjäsk?
-Nej, säger Natalie irriterat. En instruktionsbok som heter ''Simple communication with bimbos''!
- Va?
-Precis. Jag hade verkligen behövs den just nu.
Mirre skrattar och Suss blir arg.
- Du tror du är så jävla märkvärdig!
- Måste nu bråka jämt? suckar Mirre.
- Fråga Pinochet! fräsen Suss.
-Ja, fråga mig, säger Natalie. Att svara på frågor är inte bimbos starka sida.

Personliga åsikter ang boken: Jag tycker att den är kalasbra, och det är inte första gången jag läser den, utan det gör jag ganska ofta. Så makalös bra, och den påminner verkligen om oss ungdomar. 
Vill ni läsa en bra "tjejbok" så tipsar jag denna! Den får...
*trumvirvel*


Kommentarer
Postat av: annie - FOTO

fin blogg!

bloglovinbyte? :)

2012-01-31 @ 19:17:20
URL: http://loovefoto.blogg.se/
Postat av: annie - FOTO

sv: okej :)

2012-01-31 @ 19:43:05
URL: http://loovefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0